Kadın cinayetleri tesadüf mü?

Bir filozof abimiz,Tarkovski sineması değerlendirmesinde,"filmlerinde arzulanmayı arzulayan, cinsel anlamda davetkar kadına karşı nefreti işliyor" diye tespit koyuyor..  Nefret söylemine katılmakla beraber eksik buluyorum..Benim görüşüm; böylesi kadınsı edimlerin, algımızda kadını benliksizleştirme gibi daha vahim bir durum açığa çıkarması..Benlikten kopardığımız  birey,birey olmaktan çıkıp, her türlü fanteziyi uygulayabilecegimiz bir metaya  dönüşür,metalastirdiğimiz insan bu denklemde ruhsuz , güdüsel,manadan uzak her türlü muameleye layık bir pozisyona oturtulur, özetle bir efendi-köle durumu oluşur.. Sırf maddi şartlarındaki avantaja dayanarak (bu bir fabrikatör ya da sıradan bir aile babası olabilir ) kendisini gizil efendi ilan eder,doğal olarak kölesi olarak gördüğü bireyin red  ya da isyan ve kendince ihanet  halini en sert biçimde bastırmayı konumunun asaleti için (erkeklik)zaruri görür..Kendim de bu sosyolojinin  etki alanında yetiştim (kavram konusunda emin değilim) doğal olarak bu tarz cinselliğini önplanda tutan kadınlara karşı sadece  dürtüsel anlamda ilgi duyabiliyorum ve kendimi incelediğimde ,bu tarz ile  iliskilendiğim kadınların,benlik noktasında gözümde flulastiginı farkettim,onlar hiçbir zaman ciddi konu,kavram ve kurumların(evlilik vb) muhattabı olamazlardı.. Son tahlilde kadını yatak odası/mutfak kavramlarına sıkıştıran sosyolojimiz;  erkeğin makul psikolosinin, yemekte ve yatakta tatmin olunan  zamanlar olduğunu deneyimleyen kadının ,sokağa da bu tarzı taşıma durumunda  toplumsal kabul göreceği , kölelikten kurtulacaği , başarılı olacağı inancı az-çok yadsınamaz;ancak evlilik gibi bir kurumu doğurtacak kadar sert işleyen cinsel rekabet olayının da öyle kolay ıslah olacağını zannetmiyorum.. cinsiyet rollerini kadın/ erkek neredeyse eşit derecede benimsemiş görüntünün yok edilmesi için kadının ilk önce iktisadi alanda kendi dinamiklerini kullanarak alan yaratması gerektiğine inanıyorum..Varlıklı bir adamın karısı ,metresi cartı curtu olarak kadın köleliği daha derinleşir..Bu tarzda başarılı olan bir avuç  insanı hangi aklın numune  diye servis edildiğini insanlar ,bilmeli.. hypatia,rosa ,theano vb yüzlerce binlerce bilim, sanat, düşüncede güçlü kadın var. İnsan tarihinin hatırı sayılır döneminde ;kutsallık atfedilen,insanı toplumsallastirdiği aşikar ,adaletle özdeşleşen kadının içinde bulunduğu pozisyon, en hafif deyimiyle adaletsizliktir..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hoy Hoy Memo Türküsünün Hikayesi

Kürd Dili Ve Sosyolojisi

Feqiye Teyran ile Papaz hikâyesi